26 June 2012

.::bermula nya kisah ku sebagai seorang guru::.

aku dpt surat tawaran keje bertarikh 23 mei 2012 . skrg aku dh pon bergelar sebagai seorang guru tetap . ewah !! kemain yer ! aku dpt sekolah agama yg diberi nama Maktab Wan Jah . kat Penang nie ! hulamak ! x sangka aku dpt posting kat cni .

so far , skolah nie ok la . sonok gak ngaja cni . dpt plak buah ati org cni kan ! lagi berkobar la aku nk ngaja ! heheh ! tp aku ngaja bkn sbb sape2 . tp sbb nk didik anak2 bangsa aku ! tambah lg anak2 melayu islam . mmg aku ambk berat sgt .

kerjaya ni mmg berat , tp aku tempuh jgk utk anak bangsa aku sendiri . aku bersyukur sgt bile dpt thu aku di posting kan di skolah agama .

dh hampir 3 mggu aku kat cni . mmg byk pengalaman la . bdk2 pon ok ngan aku . best giler ! asik nk gelak je ngan bdk2 nie ! hahaha . hapening siot ! lalalala .

aku posting kat cni berdua dgn bdk kelantan . UPSI gak . Marwan namenye . bdk nye cute . hahaha . tp dh kawen . lg expert dr aku tuh . lalalala . die mude sethun dr aku . kami kt cni dh mcm kluarga dh . hmmmm . cme de la setgh2 2 yg agak memeningkan kepala ckit . hik3 .

aku diberi mandat tok ngaja ekonomi asas form 4 n 5 & sejarah form 4 . hehe . mmg sonok sbb opsyen aku tuh ! bersyukur sgt pd Allah .

semlm aku bru dpt biter yg surat perlantikan dh dpt . haha . hepi jer rse ! mcm nk melompat ! skrg kne settle kn borg2 n medical checkup la . xpe . kne bt cpt2 utk gaji pertama ku sbg guru tetap . dlu dh dpt gaji , tp gaji guru interim . x sme weh !

bru nie la aku nk update pon . 2 pon sbb de mse terluang . heheh . dh lme x update belog nie . sian dia . =)

No comments:

Post a Comment